Generalnie każdy kto prowadzi firmę w celu zarabiania pieniędzy, musi informować innych ludzi, potencjalnych klientów o sobie. Informować należy w sposób spokojny, w sposób który nie będzie wzbudzał negatywnych odczuć u potencjalnych klientów.
Jak informować ludzi o produktach które są wytwarzane dla nich to jest specjalna nauka.
Jest to opracowywane w szczegółach i opracowane informacje są przekazywane do ludzi w sposób też szczegółowo opracowany.
Kiedy jaką informację podawać i w jaki sposób to jest specjalna wiedza.
Są duże i bogate firmy które to opracowują i pracują nad tym.
Również media żyją teraz z tego że informowanie ludzi o ważnych rzeczach, sprawach jest bardzo ważne i produkujący różne produkty, chcą o swoich wyrobach informować potencjalnych klientów.
Producenci są gotowi przekazywać informację o produktach do potencjalnych klientów w sposób ich właśnie wyróżniający wśród innych producentów.
Przyczyną tego wszystkiego jesteśmy my sami (czyli klienci) jesteśmy gotowi zapłacić więcej za produkt dobrze promowany, dobrze wyglądający, i taki o którym wiemy prawie wszystko.
Dzisiaj przy sprzedaży samochodu podaje się różne dane techniczne, i inne informacje które są potrzebne nam tylko dla uświadomienia sobie jakie to jest skomplikowane i jakie ważne.
Jak i kiedy podawać te informacje są prowadzone badania które tłumaczą nam kiedy klienci będą zadowoleni i kupią kiedy należy mówić kiedy przestać itd....
Tłumaczyłem to wszystko po to żebyście łatwiej mogli zrozumieć ceny ogłoszeń, ceny reklamy.
Bez znajomości dlaczego jest ważna informacja o trudno zrozumieć ceny reklamy.
Ceny reklamy są zdumiewające:
Obecnie reklama czyli informowanie o produktach bardzo różnych przekazuje się do społeczeństwa w trzy - cztery sposoby.
Główne źródło reklam to:
- prasa,
- radio,
- telewizja,
- internet.
Ceny są zdumiewające, dla normalnych klientów nieświadomych że to właśnie oni płacą za te reklamy wydają się nie do przyjęcia.
Wyglądają właśnie tak:
Codzienna gazeta ogólna krajowa:
1 strona (cała) - 181 000 zł określony termin w tygodniu
1 moduł (ok 2 cm x 4 cm) w zależności od strony i terminu 3000 zł - 12 000 zł.
1 ogłoszenie tekstowe bez wyróżników - 7 zł - 20 zł zależy od ilości słów.
prasa tygodniki, miesięczniki
ceny bardzo zależą od branży i nakładu (zależy do ilu potencjalnych klientów trafi informacja)
1 strona kolorowego pisma startuje od 7 000 zł do kilkunastu tysięcy złotych.
części strony to również części ceny.
Generalnie można zamówić artykuł sponsorowany, cena jest uzależniona od tygodnika oraz autora.
W tej wersji negocjacje znaczą bardzo dużo, z informacji nie oficjalnych startować można od 200/300 zł, a ceny kończą się na kilkunastu tysiącach złotych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz